fotogallery repertoirepress

main

Press Reviews

 

* * *

"The soloist in Rachmaninov's Piano Concerto No. 1 was Tatyana Lazareva. She has amazing accomplishment in this student work, composed when Rachmaninov was only a little older. The passage work seemed to now so naturally In her hands and the orchestral contribution was sympathetic and light"

"Birmingham Post"

* * *

"The solo playing combined power, technical fluency - including a noticeably positive left hand - and interpretative maturity. Much loving care was given to the beautifully phrased Largo and If the Finale was too fast for comfort and lacking wit. the concerto's vital freshness was never in doubt"

"Yorkshire Post"

* * *

"There was some beautiful 'dovetailing' in the slow movement, where the pianist found an eloquent stillness in the urmurred progress. The performance, no surprisingly in so youthful a player sounded rather more taught than inspired from within but it was still a most enjoyable one"

"Yorkshire Evening Post"

* * *

"Tania Lazarewa beeindruckte In Chopins Klavierkonzert f-Moll op.21 vor allem durch ihre meisterliche Spieltechnik. Die Art, wie sie den dichten und mit virtuosen Schwierigkeiten gespickten Klaviersatz beherrschte, ließ beste russlsche Schule erkennen.
Vielleicht war die Wahl des Stuckes auch deshalb so glucklich, weil Chopin bei der Komposition des Konzerts nur wenige Jahre alter war als die Solistin. Also spielte Tania Lazarewa mit vollem Ton und beherztem Engagement den Maestoso-Einleitungssatz und entwickelte mit Gefuhl die empflndsamen Melodiebogen des langsamen Satzes. Das Publikum liebt Musiker, die schon in jungen Jahren ihr Instrument so perfekt beherrschen. ßei Tania beginnt sich eine vielversprechende Laufbahn abzuzeiehnen"

"Duisburger Feuilleton"

* * *

"Bei Chopin die Altersweisheit etwa etnes Rubinstein zu erleben, ist eine Sache. Eine andere ist es, das beseelte Spiel einer jungen Pianistin zu horen, die vielleicht noch nicht zu den letzten Geheimnissen der Musik vorgedrungen ist, dalfur aber durch frappierende Musikalitat und unverstellten Zugang zur Emotionalitat des Komponerten fur sich einnimmt.
Technisch ist die kleine Lazarewa so souveran, daß sie sich ganz der Gestaltung widmen kann. Das bewies sie auch in der mit leichter Hand servierten Zugabe, Chopins f-Moll-Etude op.25.2.

"Duisburger Feuilleton"

* * *

"It was the same piano player, with her confident striding across the stage, her direct, but not presumptuous rapport with the orchestra and with the audience; a seductive, flowing movement of arms and hands over the keybord. A spiritually kindred sphere gave all the gleam, impetuosity and fancy, needed in Rachmaninov"s Op.1. Certainly, its easy to be captivated by the spectacle of a graceful performer. But let's close the eyes, and there remains a fine balance between soloist and the orchestra".

Linda Taylor, 
"The Evening Post", July 6, 1998

PROext: Top 1000

Lasareva © 2001-2004
Design by Merely


Hosted by uCoz